- admin
- 29/07/2025
Zasady i Warunki Korzystania z vEurolot
1. Rejestracja i Konto Pilota
- Każdy nowy pilot musi przejść proces rejestracji przez system vamsys.
- Konto pilota jest aktywowane po pomyślnym zatwierdzeniu rejestracji przez administrację vEurolot.
- Wymagania minimalne: Użytkownicy muszą posiadać ważny e-mail i odpowiednią aktywność w systemie (min. 3 godziny nalotu w ciągu pierwszych 30 dni).
2. Okres Karencji i Aktywność
- Każdy nowy pilot ma 30 dni na zrealizowanie minimum 3 godzin nalotu, aby jego konto pozostało aktywne.
- Jeśli wymagania aktywności nie zostaną spełnione, konto pilota zostanie zawieszone, a po kolejnych 30 dniach może zostać trwale usunięte.
3. Zgłoszenia PIREP (Pilot Report)
- Wszystkie loty wykonywane w ramach vEurolot muszą być zgłoszone przez system PIREPs.
- Raporty muszą zawierać szczegóły dotyczące lotu, w tym czas trwania, trasę, samolot, oraz wszelkie inne istotne dane, wymagane przez system vamsys.
- Terminy zgłoszeń: PIREP musi zostać zgłoszony nie później niż 24 godziny po zakończeniu lotu.
4. Wymagania Techniczne
- Wszyscy piloci muszą korzystać z symulatorów, które są kompatybilne z systemem VAMsys, tj. X-Plane, Microsoft Flight Simulator lub Prepar3D.
- Piloci powinni korzystać z odpowiednich urządzeń do śledzenia lotu, takich jak SimBrief, vACARS lub inny zatwierdzony przez administrację system.
5. Zasady Lądowania i Zakończenia Lotu
- Po każdym locie, piloci są zobowiązani do odpowiedniego zakończenia lotu (w tym zapisania PIREP-a i zakończenia rejsu w systemie).
- W przypadku lądowania w trybie offline, pilot musi zgłosić zakończenie lotu ręcznie, poprzez formularz dostępny w systemie vamsys.
6. Loty w trybie “Offline”
- Piloci mogą wykonywać loty w trybie offline, ale muszą dostarczyć pełny raport w ciągu 24 godzin po zakończeniu lotu.
- Loty wykonane w trybie offline (brak połączenia z systemem) będą wymagały ręcznego przesłania danych z pliku logu lub innego potwierdzenia wykonania lotu.
7. System Rezerwacji Lotów
- Wszystkie loty muszą być rezerwowane w systemie przed ich wykonaniem, aby były uznane za oficjalnie zaplanowane.
- Piloci mogą rezerwować tylko te loty, które są dostępne w danym momencie w systemie, w przeciwnym razie zostaną przydzieleni do innych tras na podstawie dostępności.
8. Minimalna i Maksymalna Liczba Godzin Nalotu
- W ramach normalnej aktywności, każdy pilot powinien wykonać minimum 3 godziny nalotu w ciągu 30 dni.
- Maksymalna liczba godzin nalotu, jaką można wykonać w ciągu 30 dni to 100 godzin (po przekroczeniu tego limitu, system może wprowadzić dodatkowe ograniczenia dla pilota).
9. Zasady Bezpieczeństwa
- Piloci są zobowiązani do przestrzegania zasad bezpieczeństwa lotów, zarówno w realnych symulatorach, jak i w wirtualnym środowisku.
- Zgłoszenia związane z bezpieczeństwem lotu, takie jak niestandardowe procedury, problemy techniczne czy błędy systemowe, muszą być zgłaszane do administracji w celu weryfikacji.
10. Zasady Fair Play
- Wszyscy piloci muszą postępować zgodnie z zasadami fair play, szanując innych uczestników społeczności.
- Niezgodne z zasadami działania, takie jak używanie nielegalnych modyfikacji, oszustwa w raportowaniu godzin lub nieuczciwa gra w systemie vamsys, mogą skutkować zawieszeniem lub usunięciem konta pilota.
11. Reklamacje i Zwroty
- W przypadku, gdy pilot nie może złożyć PIREP-a lub brakuje mu godzin nalotu, może zgłosić reklamację do administracji vEurolot.
- Reklamacje należy składać w ciągu 7 dni od daty lotu, do którego się odnoszą, za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej.
- Każdy pilot może ubiegać się o zwrot godzin lub punktów, jeśli nie był w stanie zgłosić swojego lotu z powodu problemów technicznych (np. awaria sprzętu, błąd w systemie).
12. Polityka Punktów i Rankingi
- Wirtualna linia lotnicza vEurolot prowadzi system punktacji na podstawie wykonanych lotów.
- Punkty zdobywane są za nalot, wykonanie lotu zgodnie z wymaganiami oraz przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
- Piloci mogą rywalizować w co tygodniowych i miesięcznych rankingach, zdobywając tytuły najlepszych pilotów vEurolot.
13. Zasady Dotyczące Współpracy z Innymi Liniami
- Piloci vEurolot mogą współpracować z innymi wirtualnymi liniami lotniczymi, ale tylko pod warunkiem, że nie narusza to zasad i zasadniczej struktury operacyjnej vEurolot.
- Współprace z innymi liniami mogą być promowane w ramach wspólnych wydarzeń (np. wspólne loty, wyzwania).
14. Zmiany w Zasadach
- Administracja vEurolot zastrzega sobie prawo do zmiany zasad, regulaminów i polityk w dowolnym momencie.
- Wszyscy piloci zostaną poinformowani o zmianach za pośrednictwem e-maila lub komunikatu w systemie vamsys.
- Piloci są zobowiązani do regularnego zapoznawania się z aktualnymi zasadami.
15. Wspólna Odpowiedzialność i Działania Dyscyplinarne
- W przypadku naruszenia zasad, administracja może podjąć działania dyscyplinarne, w tym zawieszenie lub usunięcie konta pilota.
- Zawieszenie konta wiąże się z koniecznością zapoznania się z powodami zawieszenia i podjęciem działań w celu rozwiązania problemu.
Akceptacji Zasad:
„Rejestrując się jako pilot vEurolot, zgadzasz się przestrzegać powyższych zasad i regulaminów. W przypadku naruszenia zasad, Twoje konto może zostać zawieszone lub usunięte.”